Mogelijke oplossing bij problemen met de Scan Wizard

Mogelijke oplossing bij problemen met de Scan Wizard

Indien de Scan Wizard voorheen functioneerde, maar plots niet meer werkt. Dan is het mogelijk dat de Cache vol zit.
Om dit probleem te verhelpen is hieronder beschreven hoe je de cache op jouw PC kunt opschonen:
 
  • Open het Windows Startmenu (druk op het vlaggetje linksonder op het toetsenbord)
  • In het zoekveld (zoekopdracht starten) typ je de volgende tekst: cmd
  • Klik op 'Enter'
  • Typ de volgende tekst in het zwarte command venster : rundll32 dfshim CleanOnlineAppCache
  • Klik op 'Enter'
  • Open Yuki en start de Scan Wizard.
  • U krijgt de optie om de toepassing uit te voeren. Kies voor Uitvoeren.

De yuki Scan Wizard zou nu succesvol uitgevoerd moeten worden.

 


Mogelijk verouderde versie van Microsoft .Net Framework

Om gebruik te kunnen maken van de Scan Wizard moet minimaal versie 4.5 van Microsoft .NET Framework op de computer zijn geïnstalleerd.

Deze versie zit standaard in Windows 8 en 10. Voor Windows Vista en Windows 7 voer je de onderstaande stappen uit om de huidige versie te controleren.

  • Klik op Windows Startmenu (klik op het vlaggetje linksonder op het toetsenbord) 
  • Kies de optie 'Configuratiescherm' 



  • Klik op 'Programma's' en vervolgens op 'Programma's en onderdelen', het onderstaande venster wordt getoond 




Let op!
Om Microsoft .NET Framework 4.5 of hoger te installeren is minimaal Windows Vista met servicepack 2 vereist. Dit betekent dat de Scan Wizard niet meer wordt ondersteund op computers met Windows XP en Windows Vista zonder servicepack 2.
 

Zie ook

Comments