Document verwerkingsregels

In Yuki kan je bij de "Standaardwaarden" per adres/documentsoort/administratie-combinatie instellen welke grootboekrekening, btw-code enzovoort er standaard moet worden gebruikt bij de verwerking van documenten. Dit zijn ook cruciale instellingen om volledig automatische verwerking van documenten mogelijk te maken.

Ook kan je Standaardwaarden voor het factuuronderwerp ingeven op basis van enkele vaste placeholders. Meer informatie vind je op deze pagina.

Als je in de "Standaardwaarden" van een relatie op "Uitgebreid" klikt kan je de verwerkingsregels uitbreiden met een groot aantal mogelijkheden:

Op basis van de volgende "input" waarden:
  • Adres
  • Documentsoort
  • Administratie
  • Document datum-bereik
  • Bedrag-bereik
  • Valuta
  • Woorden in de OCR-tekst van het document
Kun je de volgende "output" voor verwerking bepalen:
  • Grootboekrekening
  • Btw-code
  • Betaalwijze
  • Bankrekening
  • Betalingstermijn
  • Onderwerp document (volgens een template), meer informatie kan je hier vinden.
Ook zijn er uitgebreidere opties om de documenten al dan niet automatisch door de Yuki IDR te laten verwerken:
  • Nooit automatisch
  • Alleen automatisch als resultaten in het verleden voldoende betrouwbaar zijn waren
  • Altijd automatisch verwerken

Indien je UBL facturen stuurt en/of ontvangt kan je ook "regels" instellen op basis van artikelcodes die je kan terugvinden in de UBL. Meer hierover vind je op deze pagina.
Subpagina''s (1): UBL Instellingen
Comments