Opstart: informatie aanleveren

Informatie aanleveren

Voordat er een administratie in Yuki opgestart kan worden, zijn er bepaalde gegevens van je nodig. Als je voor het eerst je domein opent, zal je gevraagd worden deze gegevens in te voeren. Dat gebeurt in een aantal stappen via een overzichtelijke administratiewizard. Ook zullen we je vragen bepaalde documenten in te scannen en aan te leveren. Pas nadat de gegevens volledig zijn ingevoerd, is de administratie actief en kun je beginnen met het aanleveren van facturen en bankgegevens.

Zorg, voordat je aan de administratiewizard begint, dat je de gevraagde gegevens bij de hand hebt. Wat we nodig hebben is afhankelijk van de rechtsvorm van je onderneming.

Algemeen

  • Bedrijfsnaam
  • Adresgegevens van de onderneming
  • Voor- en achternaam van de hoofdcontactpersoon
  • Telefoon- en internetgegevens
  • Rechtsvorm (eenmanszaak, B.V.B.A., stichting, etc.)
  • Startdatum van de onderneming (in de huidige rechtsvorm)
  • Ondernemingsnummer

Eenmanszaak, VOF of maatschap 

  • Voor- en achternaam eigenaar of firmanten (dit is van belang voor het boeken van eventuele privé-uitgaven / onttrekkingen.)
  • Btw-nummer (indien de onderneming btw-plichtig is)
  • Loonheffingennummer (indien dit van toepassing is)
  • Bestand met het logo van je bedrijf (in JPG, GIF of PNG-formaat)

Extra informatie voor B.V.B.A. of N.V.

  • Voor- en achternamen van alle natuurlijke personen die bestuurder zijn.
  • Bedrijfsnaam van alle rechtspersonen die bestuurder zijn.
  • Voor- en achternaam van aandeelhouders (i.v.m. eventuele schuldverhoudingen)
  • Namen van eventuele deelnemingen (i.v.m. mogelijke leningen)
  • Is er sprake van een zogenaamd gebroken boekjaar

Benodigde documenten (scannen of uploaden)

  • Uittreksel van statuten

Volgende hoofdstuk


Zie ook

Comments