Domein overzetten naar ander portaal

Deze pagina begeleidt je in het overzetten van een Yuki-dossier van enerzijds de ene Yuki-partner naar de andere, of anderzijds van een niet-Yuki-partner naar een Yuki-partner.


Situatie 1: Een dossier overzetten van de ene Yuki-partner naar de andere Een dossier van portaal switchen is iets wat je zelf in orde kan maken. Dit kan je doen als volgt: BO-functies leegmaken en openzetten voor nieuwe accountant

  1. Ga naar de lijst met domeinen in uw portaal en open de domeinfiche met het pijltje ">".

  2. Kies bij Backoffice voor de BO-toegang ‘Alle Medewerkers’

  3. Maak de velden leeg bij de BO-functies BO verantwoordelijke, Back-up, Controller en Account manager.

  4. Klik op bewaren 

Verhangen van portaal

  1. Open het domein en kies voor ‘Mijn Domein’.
  2. Kies voor het bedrijfsprofiel van de administratie door op de vetgedrukte naam van de administratie te klikken.
  3. Kies voor het tabblad ‘Accountant’ en klik op ‘Bewerken’
  4. Selecteer de nieuwe accountant in de lijst en klik op ‘Bewaren’.
Facturatie van het domein
Van zodra een domein werd overgeplaatst, dient het contract ook overgezet te worden van de ene partner naar de andere. Je dient daarvoor te mailen naar administratie@yuki.be. De naam van het domein kan niet meer aangepast worden.

Let op: de facturatie van het domein wordt bepaald op de laatste dag van de maand.


Codabox-portaal

de klant moet ook overstappen van CodaBox-portaal. Dat kan door naar CodaBox support te mailen. Coda’s en soda’s komen op onze centrale Yuki-server binnen en moeten dus enkel ter facturatie geswitcht worden door CodaBox. De coda’s en soda’s worden dus doorlopend naar het domein gestuurd. Het mailen kan voor verschillende klanten in één keer:

  1. De klant aanmaken op het codaboxportaal.
  2. Codabox mailen met onderstaande gegevens:
    Bankrekeningnummers.
    Klantencode in Codabox-portaal.

Situatie 2: Een dossier overzetten van een niet-Yuki-partner naar een Yuki-partner

  1. Opstart domein in Yuki: zoals elk ander dossier: onderstaande pagina’s kunnen daarbij belangrijk zijn:

  2. Dagelijkse digitale bankafschriften

    • Indien de klant enkel bankrekeningen bij ING heeft, kan een rechtstreekse koppeling bij ING gemaakt worden voor enerzijds de dagelijkse coda’s en anderzijds het opladen van de betaalbestanden. Meer info vind je hier.

    • Indien de klant bankrekeningen heeft bij andere banken en je hiervoor graag CODA wil ontvangen kan je ook hiervoor Codabox best mailen. De activatie kan tot zes weken duren.

Comments